13 August 2012

Kaki Ponteng Puasa Dihukum Naik Van Jenazah Free Lagi

Gambar Hiasan


Umat islam di negeri ini akan berhadapan dengan hukuman lebih berat jika didapati bersalah tidak berpuasa antaranya akan di tangkap daripada lokasi mereka ditangkap kerana tidak berpuasa.
Sebaiknya elok juga kalau dibawa ronda-ronda satu bandar terlebih dahulu. Jika disabitkan kesalahan individu tersebut boleh didenda sebanyak RM 3,000.00 atau dua bulan penjara atau kedua-duanya sekali.

Tapi sekarang mungkin kita dah biasa dengar cerita-cerita cam ni kan.Biasa kita dengar van jenazah menhantar jenazah kan?tapi kali ni lain sikit ceritanya.Van jenazah membawa orang tak berpuasa.Tadi sewaktu aku jalan dekat Kg Baru kebetulan kt situ tempat tinggal aku juga.Mula-mula aku hairan kenapa van jenazah berhenti disebuah kedai makan.Lepas itu barulah aku perasaan pegawai penjabat agama menahan 3 orang yang tak puasa 1 salah seorang warga Malaysia 2 lagi warga Indonesia.Yang jual pula orang Malaysia kita ni,mentang-mentang dah nak raya konon-konon nak cari duit raya lebih.Tapi terpaksa menahan malu disebabkan kena saman lepas tu orang ramai datang menlihat apa yang terjadi dekat situ.

Gambar Hiasan

Itulah faedahnya menlakukan hal-hal dibulan mulia ni,kalau ye pun lapar dan tak puasa jangan lah menunjuk-nunjuk kan dah kena.Lasung tak rasa malu bagi dieorang nak jadi apalah ni..

Satu perkara yang perlu dipandang serius kesalahan tidak berpuasa boleh dikaitkan seperti menghina agama islam itu sendiri. Perkara ini diperuntukkan mengikut sekyen 170 enakmen yang sama. Bab menghina agama ini apakah hukumnya? Sendiri tanggung sendiri jawablah  :(

Satu tindakan yang wajar! 



0 Terima Kasih Diatas Komen Anda:

Post a Comment

Tapak Iklan Untuk Disewa

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites