14 May 2012

B&P, Hujan miliki kelebihan tersendiri


KEDUA-duanya hebat dengan cara tersendiri. Jika Black & Parallax (B&P) dilihat sebagai ‘master’ dalam komposisi lagu berpadu dengan vokalis luar biasa, Hujan pula berdiri sebagai satu jenama yang kuat.
Saban minggu mereka mengganas, malah, setakat ini belum pernah gagal mengundang pujian juri tetap, Jennifer Thompson dan Loque kerana sering tampil ‘wow’ di pentas Versus, bersiaran setiap Jumaat jam 9.30 malam di TV9. 
Jika Juri memperakui kebolehan mereka, apa pula pandangan B&P pada Hujan dan sebaliknya komentar Hujan kepada B&P? Lantas kedua-dua kumpulan itu diajak untuk melontarkan pendapat mengenai kelebihan dan kekurangan band lawan.
Yang pasti, dalam mengagumi kedua-dua kumpulan itu saling ‘cemburu’ dengan kelebihan masing-masing. 
“B&P memang handal. Kalau Meet Uncle Hussain (MUH) sudah power, B&P lebih ‘power’ daripada itu. B&P mempunyai jentera muzik yang hebat. Mereka ada Black yang kita tahu suaranya luar biasa, mereka juga ada MUH yang mana kami sendiri amat menghormati karya-karya Taja daripada kumpulan itu. 
“Posisi pemain keyboard B&P pula menampilkan Bajai daripada kumpulan Tilu manakala pemain drum, menggunakan khidmat Bakri dari band Gerhana Ska Cinta. Gandingan mereka memang hebat.

“Mungkin, kalau diminta menyentuh kelemahan B&P pun, yang saya nampak adalah dari sudut keserasian. Memandangkan masing-masing dari kumpulan berbeza, contohnya Black sendiri dikenali sebagai penyanyi solo. Penggabungan B&P sebagai band projek khusus untuk Versus, manakala, Hujan pula, sememangnya sudah lama bergerak sebagai sebuah band.

klik disini untuk selanjutnya :http://jomlayanfmhiburan.blogspot.com/


0 Terima Kasih Diatas Komen Anda:

Post a Comment

1st page google ranking

Tapak Iklan Untuk Disewa

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites