16 September 2012

Cara nak hilangankan bosan dengan membuat sesuatu yang berfaedah..



Asalamualaikum kali ni saya nak kongsi cara-cara nak hilangkan dari rasa bosan,sebenarnya dari bosan ni kita boleh menjadikan ia masa yang sangat berguna,cuma kita yang tak mahu mencari dan menggunakkannya dengan baik.Salah satu dari menghilangkan bosan,dengan berchating,update sesuatu status atau menyampaikan pesanan yang berguna..Kalau orang lelaki dieorang gemar,berchating,bermain game,dan bagi yang perempuan dieorang ni suka dengar lagu,suka mencari bahan-bahan seperti dalam masakan atau artis-artis kegemaran mereka.Dari situ anda harus rajin mencari bahan-bahan yang mudah menghilangkan bosan,dan jangan biarkan anda hanya tahu menggunakkan komputer atau latop tetapi tidak tahu membuat apa-apa,nak ikutkan saya dulu pun seperti tiada kemajuan dalam diri,tapi bila terfikirkan kita ni bukan nya bodoh atau pemalas,cuma kita tidak tahu bagaimana nak mulakannya..

Ok disini saya ambil beberapa contoh yang senang untuk hilangkan bosanlah,dengan membuat blog ataupun bermain game dan mendengar lagu.kalau anda tidak tahu bagaimana nak mulakan anda hanya cari dekat google,disana pelbagai info pelbagai cara nak buat blog atau sebagainya.Bukan itu sahaja,malah kita dapat membuat income secara diam..Contohnya blog,apabila blog anda mendapat perhatian dari situlah anda akan mula dikenali dan secara puratanya trafic blog anda akan meningkat dan menjadikan popular,dari situ anda mula menjadi rasa gembira apabila menlihat blog anda selalu dikunjungi.

Saya juga turut berada distuasi seperti anda dahulu,tetapi saya berfikir bagaimana nak cari income sampingan atau cara hilangkan rasa bosan.Jadi saya pun bukalah google dan taip bagaimana nak hilangkan bosan dan mencari income lebih,pelbagai cara keluar dan anda tidak mestinya ikut kesemuanya anda harus kaji dan nilai yang mana elok dan yang mana kesesuaian dengan anda.Jadi pun saya membuat blog tentang diri saya sendiri,dan saya selalu luahkan perasaan saya dan update cerita-cerita tentang diri saya,alhamdulilah.Mula-mula tiada pun orang nak tengok,selepas saya terus cuba belajar bagaimana nak menaikkan trafik saya menjadi banyak dan rakan-rakan yang follow up blog saya..Saya pun try tengok blog-blog yang selalu ramai pengunjung jadi saya pun belajar dari situ.Cuma satu je saya nak ingatkan buat sesuatu jangan cepat mengalah,jika kita tak mampu buat,kita just cari pengbahruan untuk mengubah blog kita dikunjungi.

Mula-mula kita belajar cara buat,lepas tu belajar cara nak promte pulak,setelah nampak hasil barulah kita buat iklan atau apa-apalah,cari situlah kita dapat income tambahan,kita hanya perlu bersabar dan tekun menghadapi risiko-risiko seperti blogger yang laen.

Kalau yang perempuan,kadang-kadang dieorang ni suka upload gambar,lagu-lagu,tentang masakkan.So ramai blog perempuan yang berjaya dekat luar,kerana mereka usaha dan mencari kelemahan.Cuba anda bayangkan bebaloi ke duduk depan pc,update status lepas tiada apa-apa yang anda dapat,sebaliknya kerugian yang anda dapat,contohnya tiap-tiap bulan kena bayar bil,sakit pun ada,lepas tu lasung tiada orang pandang apa yang kita sampaikan..

Ok lah sampai disini sahaja saya menulis buat kali ni,dah pun rasa hilang bosan,just cari cerita yang terbaru untuk dipost plak..kalau saya mampu anda bagaimana?Maklumat hanya dihujung jari anda...

0 Terima Kasih Diatas Komen Anda:

Post a Comment

1st page google ranking

Tapak Iklan Untuk Disewa

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites